Vriendschap hoort: De invloed van communicatieve vaardigheden op vriendschappen van dove en slechthorende leerlingen in groep 8
Publication year
2011Number of pages
8 p.
Source
Van Horen Zeggen, 53, 3, (2011), pp. 10-17ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Van Horen Zeggen
Volume
vol. 53
Issue
iss. 3
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 10
Page end
p. 17
Subject
Learning and PlasticityAbstract
In haar promotie-onderzoek bekijkt Nina Wolters (Behavioural Science Institute, Radboud Universiteit Nijmegen) de rol van communicatie bij het sluiten van vriendschappen door horende kinderen en dove en slechthorende kinderen. De communicatieve vaardigheden hebben, verrassend genoeg, helemaal niet zo’n groot effect op het aantal vriendschappen. Talig kunnen improviseren, bijvoorbeeld een grapje maken, blijkt wel belangrijk te zijn: dove/slechthorende jongeren in het regulier onderwijs hebben minder vriendschappen dan horende jongeren doordat zij minder goed zijn in improviseren.
Aansluitend op het artikel gaan drie auteurs in op de betekenis van dit onderzoek voor de praktijk.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [229097]
- Faculty of Social Sciences [28717]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.