Ontwikkeling van klantvolging in de zorg

Fulltext:
86976.pdf
Embargo:
until further notice
Size:
54.19Kb
Format:
PDF
Description:
Publisher’s version
Publication year
2010Publisher
Den Haag : Lemma
ISBN
9789059315471
In
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij, pp. 131-138Publication type
Part of book or chapter of book

Display more detailsDisplay less details
Editor(s)
Tjemkes, B.
Hout, T. van den
Schrijver, I.
Organization
Marketing
Methodenleer - t/m 2007
Book title
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij
Page start
p. 131
Page end
p. 138
Subject
Responsible OrganizationAbstract
In de dienstverlening en zorg is klantoriëntatie al jaren een belangrijk thema. Een
belangrijk probleem is altijd het onvermogen van de klant geweest om (latente)
behoeften op een aansprekende wijze te articuleren. Daarnaast is het voor bedrijven
moeilijk om te anticiperen op behoeften van klanten van wiens bestaan men vaak nog
geen weet hebben. In de zorg speelt deze problematiek evenzo. Daarnaast zijn klanten
in de zorg een stuk mondiger geworden zodat nieuwe concepten van dienstverlening
een duidelijke regiefunctie bij de klanten neer zullen moeten leggen. Voor
zorgverleners betekent dit dat de organisatie zich zal moeten richten op de
ontwikkeling van samenwerkingsverbanden, het creëren van flexibiliteit van denken en
werken en een duidelijke definitie van de markt waarbinnen wordt gewerkt.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [234289]
- Electronic publications [117279]
- Nijmegen School of Management [18212]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.