Implementeren van stakeholdergerichtheid in semi-publieke organisaties: Een weg via marktgerichtheid

Fulltext:
86902.pdf
Embargo:
until further notice
Size:
99.42Kb
Format:
PDF
Description:
publisher's version
In
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij, pp. 117-129Publication type
Part of book or chapter of book

Display more detailsDisplay less details
Editor(s)
Tjemkes, B.
Hout, T. van den
Schrijver, I.
Organization
Innovatiemanagement
Book title
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij
Page start
p. 117
Page end
p. 129
Subject
Responsible OrganizationAbstract
Dit onderzoek heeft tot doel te achterhalen hoe semi-publieke organisaties in transitie
van publiek naar privaat kunnen veranderen om een stakeholdergerichte organisatie te
worden, die niet alleen rekening houdt met markt- maar ook andere stakeholders. Het
onderzoek beperkt zich tot het empirische domein van woningcorporaties die worden
gezien als exemplarische vormen van semi-publieke organisaties en tot het ontwikkelen
van theoretische overwegingen op basis van de beschikbare wetenschappelijke studies
in de marketing- en managementliteratuur. Naar voren komt dat de weg naar
stakeholdergerichtheid via marktgerichtheid verloopt. Ook wordt duidelijk dat het
creëren van verandercapaciteit met een bepalende rol voor het topmanagement en een
specifiek veranderbeleid hierbij nodig zijn.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [204859]
- Electronic publications [103204]
- Nijmegen School of Management [12931]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.