Flirten en netwerken
In
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij, pp. 3-14Publication type
Part of book or chapter of book
Display more detailsDisplay less details
Editor(s)
Tjemkes, B.
Hout, T. van den
Schrijver, I.
Organization
Strategie
Book title
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij
Page start
p. 3
Page end
p. 14
Subject
Responsible OrganizationAbstract
De netwerk‘must’ waart rond; is de netwerkflirt dé competentie van de toekomst en hoe ziet die er dan uit? In ieder geval niet vanuit het (vooral Westerse) denken dat netwerken vooral nuttig zijn om bedachte doelen te realiseren. Het moderne denken is netwerkdenken: denken als (het deel zijn van) een netwerk. In het wezen een netwerk kom je mensen tegen waar je bang voor bent of verliefd op wordt. Netwerken gaat over relaties; niet over A en B die mogelijk bij elkaar passen maar over de AB-relatie die nieuwe subjecten creëert die lijken op A en B. Zo werkt verliefdheid en zo werkt een netwerk van fans, zo zijn netwerken. Daarmee bezig zijn verondersteld niet dogmatisch maar rhizomatisch denken.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [242524]
- Electronic publications [129515]
- Nijmegen School of Management [18511]
- Open Access publications [104137]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.