Fulltext:
86738.pdf
Embargo:
until further notice
Size:
205.3Kb
Format:
PDF
Description:
Publisher’s version
Publication year
2010Publisher
Den Haag : Lemma
ISBN
9789059315471
In
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. [et al.] (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij, pp. 89-105Publication type
Part of book or chapter of book
Display more detailsDisplay less details
Organization
Strategie - t/m 2007
Strategie
Book title
Tjemkes, B.; Hout, T. van den; Schrijver, I. [et al.] (ed.), Strategie in verhouding. Liber Amicorum Godfroij
Page start
p. 89
Page end
p. 105
Subject
Relational EnterpriseAbstract
De relevantie van academisch managementonderzoek heeft de aandacht van veel
onderzoekers getrokken. Een groot gedeelte van deze aandacht gaat over oplossingen
om de resultaten van onderzoek relevanter te maken voor meerdere gebruikers, waar
onder wetenschappers, managers en andere stakeholdergroepen. Een terugkerend
thema is dat voorgestelde de oplossingen slechts in de behoeften voorzien van één
bepaalde stakeholdergroep, terwijl andere worden genegeerd. Het doel van dit artikel
is dan ook om het debat rondom de relevantie van academisch managementkennis
inzichtelijker te maken, door een stakeholder perspectief te hanteren. Daartoe
introduceren we een hiërarchisch raamwerk dat rekening houdt met meerdere
stakeholders van academisch managementonderzoek. Tevens evalueren we drie
oplossingen om onderzoeksresultaten relevant te maken – sluiten, overbruggen en
bemiddelen – op hun effectiviteit.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [246216]
- Electronic publications [133894]
- Nijmegen School of Management [18817]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.