Merkkennis verhoogt waardering van advertentieopenheid
Publication year
2008Source
Merk & Reputatie, 14, 2, (2008), pp. 48-51ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ NISCO CW
Journal title
Merk & Reputatie
Volume
vol. 14
Issue
iss. 2
Page start
p. 48
Page end
p. 51
Subject
Mediated communicationAbstract
Gezien de recente opkomst van raadseladvertenties in tijdschriften verwachten reclamemakers kennelijk dat consumenten deze advertenties waarderen. Eerder onderzoek van Ketelaar en Van Gisbergen wees uit dat deze 'open' advertentiestrategie niet beter werkt dan een meer gesloten strategie. Recent onderzoek laat echter zien dat de open strategie toch succesvol kan zijn bij consumenten met veel kennis van het geadverteerde merk. Maar wel onder de voorwaarde dat de boodschap van de advertentie past bij het geadverteerde merk en relatief gemakkelijk te begrijpen is.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [204859]
- Electronic publications [103204]
- Faculty of Social Sciences [27346]
- Open Access publications [71761]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.