Spraakmanipulatie en educatieve software ter stimulering van het fonologisch bewustzijn van kleuters met een risico op leesproblemen
Publication year
2004Number of pages
16 p.
Source
Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 12, 3, (2004), pp. 187-202ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Stem-, Spraak- en Taalpathologie
Volume
vol. 12
Issue
iss. 3
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 187
Page end
p. 202
Subject
Atypical development in communications and cognitionAbstract
In twee software interventies gericht op het uitbreiden van het fonologisch bewustzijn werden de additionele effecten van het manipuleren van het spraaksignaal getest bij kleuters die een risico hebben om leesproblemen te ontwikkelen. Studie 1 werd uitgevoerd bij kinderen met ernstige spraak/taalproblemen en Studie 2 bij kinderen met een genetisch risico op dyslexie en een gering fonologisch bewustzijn. Beide studies lieten positieve effecten van de interventie zien, maar geen additionele effecten van spraakmanipulatie.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [227244]
- Electronic publications [108520]
- Faculty of Social Sciences [28499]
- Open Access publications [77772]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.