De Nederlandse politieke televisiespot van 1963 tot 2003: Het gebruik van persuasieve strategieën [Persuasive strategies used in Dutch political television advertisements 1963 - 2003]
Publication year
2006Number of pages
14 p.
Source
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 34, 3, (2006), pp. 282-295ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OW MAW [owi]
SW OZ NISCO CW
Journal title
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap
Volume
vol. 34
Issue
iss. 3
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 282
Page end
p. 295
Subject
Mediated communicationAbstract
In deze studie is het gebruik van persuasieve strategieën in televisiespots in het kader van de Zendtijd voor Politieke Partijen onderzocht. Het betreft uitzendingen in verkiezingstijd van zes belangrijke politieke partijen in Nederland (PvdA, vvd, cda, gl, D66 en sp). Er worden vier groepen persuasieve strategieën onderscheiden: personalisering, dramatisering, conflictstrategie en productiekenmerken.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [227244]
- Electronic publications [108520]
- Faculty of Social Sciences [28499]
- Open Access publications [77772]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.