Publication year
2007Publisher
Nijmegen : Valkhof Pers
Series
Annalen van het Thijmgenootschap ; 95 (2)
ISBN
9789056252618
In
Tongeren, P.J.M. van; Pasman-de Roo, K. (ed.), Voorbeeldig onderwijs, pp. 82-94Publication type
Part of book or chapter of book

Display more detailsDisplay less details
Editor(s)
Tongeren, P.J.M. van
Pasman-de Roo, K.
Organization
SW OZ RSCR CAOS
Languages used
Dutch (dut)
Book title
Tongeren, P.J.M. van; Pasman-de Roo, K. (ed.), Voorbeeldig onderwijs
Page start
p. 82
Page end
p. 94
Subject
Annalen van het Thijmgenootschap; Anthropology and Development StudiesAbstract
Dagelijks verschijnen er verontruste en verontrustende berichten in de media over het onderwijs. Als reactie op de bestaande onvrede ontstaan nieuwe experimentele vormen van onderwijs, maar ook weerklinkt de roep om terugkeer naar het 'degelijke' traditionele onderwijs. Er lijkt een kloof te ontstaan tussen het nieuwe en het oude leren. In deze bundel gaat een aantal auteurs op zoek naar de kern van goed onderwijs, waarbij de nadruk ligt op het voortgezet onderwijs. de auteurs hebben allen ervaring met het onderwijs, vanuit diverse functies, variërend van (hoog)leraar tot schoolleider tot onderzoeker. De verschillende expertises van de auteurs staan garant voor een veelzijdige benadering van de vraag: wat is goed onderwijs eigenlijk? De rode draad wordt gevormd door het opsporen van kenmerken van voorbeeldig onderwijs, en van de rol van het voorbeeld in goed onderwijs. Kan voorbeeldig onderwijs de tegenstellingen in de discussie over de inrichting van het onderwijs overbruggen? In ieder geval geven de verschillende auteurs met hun uiteenlopende visies op goed onderwijs stof tot nadenken aan alle betrokkenen in de huidige discussie.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [227727]
- Faculty of Social Sciences [28430]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.