'Ik weet heel goed wie ik ben, omdat mijn meester mij begrijpt': Een onderzoek naar het zelfbeeld van basisschoolleerlingen
Publication year
2022Number of pages
4 p.
Source
Tijdschrift voor Remedial Teaching, 30, 2, (2022), pp. 14-17ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Tijdschrift voor Remedial Teaching
Volume
vol. 30
Issue
iss. 2
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 14
Page end
p. 17
Subject
Learning and PlasticityAbstract
De manier waarop een kind over zichzelf denkt - zijn/haar zelfbeeld - is belangrijk voor het welzijn van het kind. Het zelfbeeld zorgt voor een gevoel van uniciteit, waardoor een kind zich kan onderscheiden van andere kinderen. Het geeft een kind inzicht in wie het is en hoe het zich verhoudt tot anderen. Goede relaties met anderen zijn belangrijk voor een kind. Interactie met ouders, vriendjes of leerkrachten zijn namelijk van invloed op de ontwikkeling van het zelfbeeld. In dit artikel doen we verslag van ons onderzoek naar het zelfbeeld van basisschoolleerlingen, waarbij we leerlingen met speciale onderwijsbehoeften vergeleken hebben met andere leerlingen.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [245088]
- Faculty of Social Sciences [30335]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.