Publication year
2022Number of pages
4 p.
Source
Jeugd in School en Wereld, 107, 10, (2022), pp. 6-9ISSN
Related links
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Jeugd in School en Wereld
Volume
vol. 107
Issue
iss. 10
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 6
Page end
p. 9
Subject
Learning and PlasticityAbstract
Als leerkracht maak je dagelijks keuzes in het verdelen van je middelen, zoals tijd en aandacht, over leerlingen. Er zitten vaak veel leerlingen in je klas die niet alleen verschillen in leerbehoeftes. Ze verschillen ook in de mate waarin zij voor hun ontwikkeling afhankelijk zijn van jou of van de school. Sommige leer lingen leren buiten school meer dan andere leerlingen. Hierdoor raakt het bieden van gelijke kansen ook de vraag in hoeverre je met je onderwijs dient te compenseren voor minder leerervaringen van leerlingen buiten Als leerkracht maak je dagelijks keuzes in het verdelen van je tijd over de leerlingen in je klas. Het liefst zo eerlijk mogelijk zodat alle leerlingen gelijke kansen krijgen. Maar wat is een eerlijke verdeling en wat zijn gelijke kansen?
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [246936]
- Faculty of Social Sciences [30577]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.