Publication year
2017Author(s)
Publisher
Amsterdam : Boom
ISBN
9789024404414
Number of pages
164 p.
Publication type
Book (monograph)
Display more detailsDisplay less details
Organization
Organisatie-ontwikkeling
Languages used
Dutch (dut)
Subject
NON-RU research; Onderzoek niet-RUAbstract
Aan invloedrijke ideeën geen gebrek in management- en consultancyland. Maar wat weten we eigenlijk over de manier waarop deze managementideeën tot stand zijn gekomen? En op welke manier worden we verleid om deze ideeën op te pakken en zelfs op organisaties los te laten?
Dit boek gaat over de oorsprong van managementideeën en hoe deze worden ontwikkeld door consultants en goeroes. Het geeft een kijkje achter de schermen van het ontstaan van invloedrijke ideeën als de BCG-matrix, het 7S-model, Total Quality Management (TQM), de Balanced Scorecard (BSC), Customer Relationship Management (CRM), Lean Management, Agile en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Hoewel veel van deze ideeën op grote schaal bekend zijn onder managers, consultants en wetenschappers, worden er te weinig kritische vragen over hun oorsprong en ontwikkeling gesteld. Dit boek laat zien dat managementideeën vooral het resultaat zijn van mensenwerk – maar wel van mensen die een uniek vak verstaan.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [16898]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.