Influencermarketing 2.0: Het succes van eigen merken van beauty-YouTubers [Influencer marketing 2.0: The success of own brands of beauty-YouTubers]
Source
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 49, 4, (2021), pp. 298-321ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI CW
Journal title
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap
Volume
vol. 49
Issue
iss. 4
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 298
Page end
p. 321
Subject
Communication and MediaAbstract
De laatste tijd is er naast pr-pakketten, affiliate codes, branded content en co-branding een vijfde, nieuwe vorm van influencermarketing te herkennen: influencerproducten of zelfs influencermerken. Deze interviewstudie focust zich op de betekenisgeving van consumenten aan influencerproducten van YouTubers uit de beautycommunity. Consumenten blijken veelal betekenis te geven aan influencerproducten in termen van bekendheid met de YouTuber, de vergelijking met samenwerkingsproducten en als gevolg van ervaren affiniteit of relatie met de YouTuber.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [245132]
- Electronic publications [132436]
- Faculty of Social Sciences [30339]
- Open Access publications [106000]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.