Publication year
2018Source
Kleio : Tijdschrift van de Vereniging van Geschiedenisleraren in Nederland, 59, 1, (2018), pp. 18-21ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
Radboud Docenten Academie (RDA)
Journal title
Kleio : Tijdschrift van de Vereniging van Geschiedenisleraren in Nederland
Volume
vol. 59
Issue
iss. 1
Page start
p. 18
Page end
p. 21
Subject
Onderzoeksprogramma RDA | 2024-2028: Innovative Teaching and Learning | 2016-2023: Cultivating Creativity in EducationAbstract
Hoe geef je (havo-)leerlingen gerichte feedback op de ontwikkeling van historische vaardigheden? En: hoe bouw je deze vaardigheden een beetje systematisch op van de brugklas tot het examenjaar? Naar deze vragen deden de auteurs onderzoek.Dit is deel 1 van een tweeluik over causaal redeneren. In dit artikel introduceren de auteurs de niveaubeschrijving ‘causaal redeneren’. Die niveaubeschrijving is de uitkomst van een analyse van leerlingantwoorden. In het volgende artikel leest u aan de hand van een concreet voorbeeld, hoe de inzichten uit de analyse (en de niveaubeschrijving) zijn gebruikt om lessen te ontwerpen gericht op het verklaren van historische gebeurtenissen.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [15769]
Upload full text
Use your RU or RadboudUMC credentials to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.