Source
Tijdschrift voor Arbeidsvraagstukken, 35, 2, (2019), pp. 206-222ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
Organisatie-ontwikkeling
Journal title
Tijdschrift voor Arbeidsvraagstukken
Volume
vol. 35
Issue
iss. 2
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 206
Page end
p. 222
Subject
NON-RU research; Onderzoek niet-RUAbstract
Continu verbeteren (CVB) van werkprocessen maakt vanaf het begin van de 21 e eeuw opmars in de zorg. Tot hiertoe bleef onduidelijk welke gevolgen dit heeft voor de kwaliteit van de arbeid bij zorgverleners. In dit artikel wordt de kwaliteit van de arbeid onderzocht in De Vierde Wand, een Vlaams woonzorgcentrum waar men CVB sinds begin 2015 toepast. Een kwantitatieve vergelijking met 'conventionele' woonzorg-centra toont dat de zorgverleners in De Vierde Wand lagere werkeisen, meer regelmo-gelijkheden en een verhoogde bevlogenheid rapporteren. Aan de hand van kwalitatieve data schrijven we dit verschil in belangrijke mate toe aan CVB. Hoewel continu ver-beteren in dit woonzorgcentrum positief uitpakt voor de kwaliteit van de arbeid, komen in dit artikel ook enkele concrete verbeterpunten voor het toepassen van CVB in dit woonzorgcentrum naar voren.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [16076]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.