Radboud Repository

      View Item 
      •   Radboud Repository
      • Collections Radboud University
      • Datasets
      • View Item
      •   Radboud Repository
      • Collections Radboud University
      • Datasets
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
      BrowseAll of RepositoryCollectionsDepartmentsDate IssuedAuthorsTitlesDocument typeThis CollectionDepartmentsDate IssuedAuthorsTitlesDocument type
      StatisticsView Item Statistics

      pre-COOL vierjarigencohort eerste meting 2009-2010~pre-COOL 4-jarigencohort eerste meting 2009-2010

      Find Full text
      Creators
      Driessen, G.W.J.M.
      Elshof, D.P.
      Mulder, C.W.J.
      Roeleveld, J.
      Date of Archiving
      2017
      Archive
      DANS EASY
      Related links
      https://easy.dans.knaw.nl/ui/rest/datasets/easy%2Ddataset:76673
      DOI
      https://doi.org/10.17026/dans-x2p-9hps
      Publication type
      Dataset
      Access level
      Open access
      Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/2066/226421   https://hdl.handle.net/2066/226421
      Display more detailsDisplay less details
      Organization
      ITS Onderwijs: Loopbaan en Kwaliteitsontwikkeling
      Audience(s)
      Behavioural and educational sciences
      Key words
      Voorschoolse educatie; Vroegschoolse educatie; Cognitieve ontwikkeling; Sociaal-emotionele ontwikkeling; Kwaliteit voorschoolse voorzieningen; Kinderen; Onderwijs; Schooljaar 2009-2010
      Abstract
      pre-COOL sluit aan op het cohortonderzoek onderwijsloopbanen COOL5-18. Het doel van pre-COOL is zicht te krijgen op de effecten van verschillende vormen van kinderopvang en van voor- en vroegschoolse educatie. In het ‘pre-COOL’ onderzoek worden twee cohorten kinderen gevolgd in hun ontwikkeling en schoolloopbanen. Het eerste, het zogenoemde vierjarigencohort, is gestart in 2009. We volgen deze kinderen vanaf de overgang van een voorschoolse instelling naar het basisonderwijs, tot in ieder geval het einde van het basisonderwijs. De tweede groep, het tweejarigencohort, bestaat uit kinderen die in 2010 twee jaar zijn geworden. Deze kinderen zijn in twee subgroepen onderverdeeld: kinderen die peuterspeelzalen, kinderdagverblijven of andere voorschoolse voorzieningen bezoeken, en kinderen die daar niet aan deelnemen. Beide groepen worden vanaf tweejarige leeftijd tot het einde van de basisschool gevolgd. In pre-COOL worden drie soorten gegevens verzameld: gegevens over de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen; gegevens over de gezinnen waar deze kinderen uit komen; gegevens over de (kwaliteit van de) voorschoolse voorzieningen en de kleutergroepen van het basisonderwijs.
      This item appears in the following Collection(s)
      • Datasets [1221]
      • Institute for Applied Social Sciences [1873]
       
      •  Upload Full Text
      •  Terms of Use
      •  Notice and Takedown
      Bookmark and Share
      Admin login