Sneller leren lezen in groep 3 met een tabletgame
Source
Tijdschrift voor Remedial Teaching, 27, 3, (2019), pp. 8-11ISSN
Related links
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Tijdschrift voor Remedial Teaching
Volume
vol. 27
Issue
iss. 3
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 8
Page end
p. 11
Subject
Learning and PlasticityAbstract
Voor kinderen met leesproblemen in groep 3 is het vaak lastig om de overgang naar het automatiseren te maken; ze komen moeilijk 'op snelheid'. Regelmatig worden daar woordleesgames voor ingezet. Maar werken die ook daadwerkelijk? Aan de Radboud Universiteit hebben ze beginnende lezers in groep 3 spelenderwijs laten oefenen met de nieuwe woordleesgame Leesturbo en de werkzaamheid van de game onderzocht. Uit de eerste resultaten blijkt dat deze game een boost geeft aan de geautomatiseerde woordherkenning van de groep 3-leerlingen. De onderzoekers doen er een boekje over open.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [234289]
- Electronic publications [117279]
- Faculty of Social Sciences [29192]
- Open Access publications [84280]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.