Meetkunst in de basisschool: Effecten van een combinatie van meetkunde en kunstonderwijs
Publication year
2019Number of pages
18 p.
Source
Cultuur+ Educatie, 18, 51, (2019), pp. 50-67ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Cultuur+ Educatie
Volume
vol. 18
Issue
iss. 51
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 50
Page end
p. 67
Subject
Learning and PlasticityAbstract
Het NRO-project Meetkunst draaide om een verbinding tussen kunstzinnige oriëntatie en rekenen/wiskunde (onderdeel meetkunde) in de bovenbouw van het basisonderwijs. Evelyn Kroesbergen, Eveline Schoevers, Ronald Keijzer, Vincent Jonker en Monica Wijers onderzochten of deze combinatie de creativiteit bij probleemoplossing en de rekenvaardigheden van de leerlingen ten goede kwam. In dit artikel beschrijven ze de effecten van de ontwikkelde lessen en nascholing.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [227248]
- Electronic publications [108577]
- Faculty of Social Sciences [28499]
- Open Access publications [77813]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.