Wensen rond aanbod en dienstverlening van de Zonnebloem.
Publication year
2001Publisher
Nijmegen : ITS
ISBN
9055541834
Publication type
External research report
Display more detailsDisplay less details
Organization
ITS Instituut Toegepaste Sociale Wetenschappen
Subject
Instituut Toegepaste Sociale Wetenschappen; Zorg, arbeid en samenlevingAbstract
De klanten van de Zonnebloem zijn uitermate tevreden met het huisbezoek dat zij krijgen van
hun vrijwilliger. Ze vinden het vooral gezellig om met iemand te kunnen praten. En ze vinden
het fijn dat iemand naar hen luistert en begrip toont. Het huisbezoek heeft naast deze sociale
component ook duidelijk een betekenis in de bestrijding van eenzaamheid en neerslachtigheid.
Toch is er ook kritiek. Deze komt meestal van mensen die maar één keer in de maand bezoek
krijgen of waarbij het bezoek maar heel kort duurt. Ook geven veel klanten aan dat ze er meer
op uit te willen.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [243984]
- Electronic publications [130695]
- Institute for Applied Social Sciences [3094]
- Open Access publications [104974]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.