Source
Tijdschrift voor Remedial Teaching, 25, 1, (2017), pp. 18-20ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Tijdschrift voor Remedial Teaching
Volume
vol. 25
Issue
iss. 1
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 18
Page end
p. 20
Subject
Learning and PlasticityAbstract
Binnenkort brengt Cito een diagnostische toets op de markt die misconcepties over oversplitsend aftrekken van leerlingen in groep 5 moet blootleggen. Daarover schreven Vermeulen, Scheltens en Nieuwenhuizen van Cito een artikel in nummer drie (2016) van Tijdschrift voor Remedial Teaching. Volgens Loe van der Leeuw, Douwe Sikkes en Anna M.T. Bosman is het nut van deze toets twijfelachtig omdat deze niet eenduidig kan vaststellen waar het nu precies misgaat. De noodzaak van deze toets is volgens hen dubieus omdat een goede methodiek het maken van oversplitsende aftrekfouten voorkomt. In dit artikel hun uitleg hierover.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [229134]
- Faculty of Social Sciences [28720]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.