Vaardig worden in het maken van de toekomst: Bedrijvigheid aan de base of the pyramid
Source
M & O: Tijdschrift voor Management en Organisatie, 62, 3/4, (2008), pp. 82-98ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
Strategie
Journal title
M & O: Tijdschrift voor Management en Organisatie
Volume
vol. 62
Issue
iss. 3/4
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 82
Page end
p. 98
Subject
NON-RU research; Onderzoek niet-RUAbstract
Het base of the pyramid-concept (BoP) krijgt steeds meer aandacht van managers in multinationale ondernemingen die hun aandacht willen verleggen naar nieuwe markten. Dit brengt echter een aantal belangrijke uitdagingen met zich mee. De meeste multinationals zijn vooral in staat om hun huidige markt te bedienen. Echter, het bedienen van de BoP vereist een fundamenteel andere manier van zaken doen en een unieke set van vaardigheden. In dit artikel wordt een overzicht gegeven van de praktijken van succesvolle multinationals die zij gebruikt hebben om deze vaardigheden te ontwikkelen. De resultaten van ons onderzoek laten zien dat er een grote variëteit aan verschillende praktijken gebruikt wordt.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [16862]
- Open Access publications [104127]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.