Effecten van Innovatie in Kleine Bedrijven
Publication year
2004Number of pages
18 p.
Source
M & O: Tijdschrift voor Management en Organisatie, 58, 1, (2004), pp. 21-38ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
![https://hdl.handle.net/2066/157336](/themes/Mirage2//images/copy.png)
Display more detailsDisplay less details
Organization
Strategie
Journal title
M & O: Tijdschrift voor Management en Organisatie
Volume
vol. 58
Issue
iss. 1
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 21
Page end
p. 38
Subject
NON-RU research; Onderzoek niet-RUAbstract
Het verband tussen innovatieve inspanningen van bedrijven en bedrijfsprestaties is in de afgelopen jaren door diverse onderzoekers aangetoond. Voor het kleinbedrijf (bedrijven met minder dan tien werknemers) is echter nog onvoldoende empirisch onderbouwd of innovatie loont; dit terwijl het kleinbedrijf meer dan 90 procent van het MKB omvat. Dit onderzoekt
richt zich op de effecten van innovatieve inspanningen in kleine en middelgrote bedrijven. Uit een telefonische enquête onder 754 ondernemers blijkt dat innovatieve inspanningen ook in het kleinbedrijf resulteren in meer innovatieve output en uiteindelijk in groei van de omzet en werkgelegenheid. Een verband met de winstgevendheid van kleine bedrijven kan echter niet worden aangetoond.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [15790]
- Open Access publications [109000]
Upload full text
Use your RU or RadboudUMC credentials to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.