Source
De Cascade, 12, 2, (2015), pp. 24-25ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI BO
Journal title
De Cascade
Volume
vol. 12
Issue
iss. 2
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 24
Page end
p. 25
Subject
Behaviour Change and Well-beingAbstract
In februari van dit jaar kopten verschillende kranten dat maar liefst twee op de drie docenten aangeeft getuige te zijn geweest van moslimdiscriminatie in de klas gedurende 2014. Deze koppen kwamen voort uit onderzoek dat Panteia deed in opdracht van de Anne Frank Stichting en FORUM onderzoek. Dit bericht staat niet op zichzelf. Ook uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau blijkt dat tenminste één op de tien scholieren en studenten op enige wijze discriminatie heeft ervaren in het onderwijs (SCP, 2014) en dat een kwart van alle Nederlanders discriminatie heeft ervaren op het gebied van leeftijd, etnische herkomst, sekse en/of huidskleur (SCP, 2014). Ook buiten onze landsgrenzen is discriminatie een veelvoorkomend probleem en de gevolgen groot. Het voorkomen van discriminatie en bevorderen van solidariteit is dan ook belangrijk, en hoe eerder we dit kunnen stimuleren, hoe beter. Maar hoe zit dit eigenlijk bij kinderen?
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [204980]
- Faculty of Social Sciences [27347]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.