Sturen en beoordeling met Balanced Scorecards: valkuilen en oplossingen
Source
Finance & Controlbase, 4, 3, (2005), pp. 10-13ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
Business Economics
Journal title
Finance & Controlbase
Volume
vol. 4
Issue
iss. 3
Page start
p. 10
Page end
p. 13
Subject
NON-RU research; Onderzoek niet-RUAbstract
Veel organisaties sturen hun businessunits met behulp van zowel financiële als niet-financiële maatstaven
die de doelen en strategie van de onderneming uitdragen. Een balanced scorecard is dan vaak de oplossing,
met vier ‘key perspectieven’ op het gebied van leren en groeien, de klant, het interne businessproces en het
financieel presteren. Uiteraard werkt sturing van de businessunits alleen maar als de maatstaven,
opgenomen in een balanced scorecard, voldoende aandacht krijgen in de beoordeling. In dit artikel
beschrijven de auteurs dat beoordelingen op dit aspect vaak tekortschieten. Mogelijke oplossingen komen
daarbij aan bod.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [15983]
- Open Access publications [84387]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.