
Fulltext:
134969.pdf
Embargo:
until further notice
Size:
132.2Kb
Format:
PDF
Description:
Publisher’s version
Publication year
2005Source
Kind en Adolescent, 26, 1, (2005), pp. 26-35ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI CW
Journal title
Kind en Adolescent
Volume
vol. 26
Issue
iss. 1
Page start
p. 26
Page end
p. 35
Subject
Communication and MediaAbstract
In dit artikel geven we een overzicht van het empirische onderzoek naar de nadelige effecten van televisiereclame op kinderen en adolescenten. We bespreken bestaande hypothesen over de invloed van reclame op materialisme, gezinsconflict en ongezonde eetgewoonten. De validiteit van elk van deze hypothesen hebben we getest met behulp van een ‘vote-counting’ analyse. Het kijken naar televisiereclame correleert zwak tot gematigd met zowel materialisme, gezinsconflict als ongezonde eetgewoonten. Ons onderzoeksoverzicht leidt tot verschillende werkhypothesen en suggesties voor toekomstig onderzoek.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [15217]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.