
Fulltext:
132672.pdf
Embargo:
until further notice
Size:
1.115Mb
Format:
PDF
Description:
publisher's version
Source
Economisch Statistische Berichten, 99, 4689/4690, (2014), pp. 459-463ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
Communicatie- en informatiewetenschappen
Journal title
Economisch Statistische Berichten
Volume
vol. 99
Issue
iss. 4689/4690
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 459
Page end
p. 463
Subject
Language in Society; Persuasive CommunicationAbstract
De home bias op het gebied van beleggen wordt verklaard met het begrip ‘verwantschap’. Beleggers zouden meer verwantschap voelen met en daarom positiever zijn over aandelen van bedrijven waarmee ze zich vanwege de letterlijke of figuurlijke nabijheid verwant voelen. Kan verwantschap ook helpen verklaren waarom vrouwen minder interesse tonen in financiële planning en minder beleggen in aandelen? Hoe zou deze kennis van praktische betekenis kunnen zijn?
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [227864]
- Electronic publications [107340]
- Faculty of Arts [28767]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.