Publication year
2007Source
Tijdschrift voor Remedial Teaching, 16, 1, (2007), pp. 20-26ISSN
Related links
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OE
SW OZ BSI BO
Journal title
Tijdschrift voor Remedial Teaching
Volume
vol. 16
Issue
iss. 1
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 20
Page end
p. 26
Subject
Learning and PlasticityAbstract
De behandeling van dyslexie raakt gelukkig steeds meer ingebed in een kader van vroege signalering en behandeling. In het Protocol Leesproblemen en Dyslexie dat op initiatief van de overheid is ontwikkeld en naar alle basisscholen is gestuurd, is een herfstsignalering opgenomen. Hiermee kunnen leerlingen met leesproblemen vroegtijdig worden gesignaleerd. Verder bevat het protocol aanwijzingen voor intensieve remediëring door de school. Als in april groep 3 blijkt dat die remediëring onvoldoende effect heeft, is een dyslexieonderzoek nodig. Blijkt een kind dyslectisch te zijn, dan dient het gespecialiseerde remedial teaching te krijgen vanaf het begin van groep 4. De remedial teacher kan verbonden zijn aan de school van het kind, een eigen praktijk hebben of werkzaam zijn bij een instituut dat gespecialiseerd is in dyslexie. In elk van deze drie situaties kan Toch Nog Leren Lezen (TNLL) worden toegepast. In dit artikel beschrijven we een onderzoek naar de effectiviteit van deze methode. Ook geven we een karakteristiek van deze methode en noemen we enkele eisen die het aan de gebruiker stelt. Tevens vermelden we welke verandering naar aanleiding van dit onderzoek en praktijkervaringen is en wordt aangebracht.
This item appears in the following Collection(s)
- Non RU Publications [15834]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.