Source
Raffia, 24, 1, (2012), pp. 7-8ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ RSCR CAOS
Journal title
Raffia
Volume
vol. 24
Issue
iss. 1
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 7
Page end
p. 8
Subject
Dynamics of genderAbstract
Met regelmaat kan de redactie van Raffia een pagina vullen met voorbeelden van seksistische reclames. Een poster van TeamAlert, de ANWB en Yamaha deed echter de emmer overlopen. Verschillende redactieleden dienden een klacht in bij de Reclame Code Commissie, omdat deze specifieke reclame vrouwen neerzet als willoze, domme seksobjecten waarover de man kan beslissen. De Reclame Code Commissie wees de klacht af. Want wat blijkt? Emancipatie is een kwestie van smaak.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [244280]
- Electronic publications [131245]
- Faculty of Social Sciences [30036]
- Open Access publications [105260]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.