Voorspellers van rekenvaardigheid bij kinderen met ESM in groep 3
Publication year
2012Number of pages
5 p.
Source
Van Horen Zeggen, 53, 4, (2012), pp. 14-18ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Van Horen Zeggen
Volume
vol. 53
Issue
iss. 4
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 14
Page end
p. 18
Subject
Learning and PlasticityAbstract
Vanuit neuropsychologische studies naar de ontwikkeling van rekenvaardigheid is bekend dat het inzicht in en het werken met rekenkundige basisprincipes in sterke mate afhankelijk is van taalvaardigheid . Voor kinderen wiens taalontwikkeling achterloopt of gestoord is, betekent dit dat de ontwikkeling van het rekenen ook in gevaar is. In dit onderzoeksartikel wordt beschreven welke vaardigheden voorspellend zijn voor de rekenscores van kinderen met ESM in groep 3.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [233356]
- Electronic publications [116732]
- Faculty of Social Sciences [28965]
- Open Access publications [83857]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.