Het sensatiegehalte van voorpaginafoto's: Een inhoudsanalyse van populaire en kwaliteitskranten in Nederland
Source
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 40, 1, (2012), pp. 71-86ISSN
Publication type
Article / Letter to editor

Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI CW
SW OZ NISCO CW
Journal title
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap
Volume
vol. 40
Issue
iss. 1
Languages used
Dutch (dut)
Page start
p. 71
Page end
p. 86
Subject
Communication and MediaAbstract
Een kwantitatieve inhoudsanalyse van foto’s in ‘kwaliteitskranten’ en ‘populaire kranten’ op aspecten van sensatie laat zien dat een meerderheid van de foto’s op de voorpagina’s van Nederlandse kranten een sensationeel onderwerp bevat. Een kwart tot een derde van de foto’s heeft een sensationele vormgeving. Op acht van de elf sensatiekenmerken zijn foto’s in populaire kranten sensationeler dan die in kwaliteitskranten. Echter, in sommige gevallen zijn de verschillen binnen de twee groepen groter dan die ertussen.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [227436]
- Electronic publications [107268]
- Faculty of Social Sciences [28417]
- Open Access publications [76396]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.