TY - GEN AU - Smeets, E.F.L. PY - 2013 UR - https://hdl.handle.net/2066/226451 AB - Als de jongere binnen een justitiële jeugdinrichting (JJI) of gesloten jeugdzorg (GJZ) leerplichtig is, dan volgt hij/zij onderwijs binnen de inrichting. Het onderwijs wordt verzorgd door een school voor voortgezet speciaal onderwijs voor jeugdigen met ernstige gedragsproblemen (VSO-ZMOK) verbonden aan een Regionaal expertisecentrum (REC) in de regio. Om de belangen van het onderwijs voor jongeren JJI’s en in de gesloten jeugdzorg en hun instellingen te behartigen is er een Taakgroep onderwijs in gesloten jeugdinrichtingen. Zij zorgen voor de onderlinge afstemming tussen scholen, bewaken dat de kwaliteit van het onderwijs structureel op niveau blijft en sturen waar nodig op verbetering aan. De centrale vraag voor dit onderzoek luidt: Welke informatie krijgen scholen in justitiële jeugdinrichtingen en scholen in instellingen voor Jeugdzorg-Plus over instromende jongeren en welke activiteiten ondernemen de scholen zelf om informatie te verzamelen die nodig is voor het vaststellen van het onderwijsaanbod? PB - DANS EASY TI - Onderwijs in justitiële jeugdinrichtingen en gesloten jeugdzorg (projectnummer 1911) DO - https://doi.org/10.17026/dans-265-weds ER - TY - RPRT AU - Gier, H.G. de AU - Grevel, S.H.E. AU - Miedema, F.H.J. AU - Vrieze, G.J. PY - 2008 SN - 9789099389607 UR - https://hdl.handle.net/2066/68844 PB - Den Haag : Nicis Institute TI - Onder druk wordt alles vloeibaar PS - 63 p. L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/68844/68844.pdf?sequence=1 ER - TY - RPRT AU - Gier, H.G. de AU - Grevel, S.H.E. AU - Miedema, F.H.J. AU - Vrieze, G.J. PY - 2007 SN - 9789055543298 UR - https://hdl.handle.net/2066/218391 AB - Onderzoek naar activering van de granieten kern in de bijstand op de stedelijke arbeidsmarkt in Arnhem, Nijmegen en Zaanstad PB - Nijmegen : ITS/NICIS TI - Onder druk wordt alles vloeibaar PS - 70 p. ER - TY - RPRT AU - Vrieze, G.J. AU - Marx, T AU - Gier, H.G. de AU - Esch, W.J.M. van PY - 2007 SN - 978905543205 UR - https://hdl.handle.net/2066/45368 PB - Nijmegen : ITS TI - Kwaliteit en vertrouwen. Onderzoek naar outputsturing in basisscholen PS - 92 p. L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/45368/45368.pdf?sequence=1 ER - TY - CHAP AU - Klaassen, C.A.C. AU - Smit, F.C.G. AU - Driessen, G.W.J.M. AU - Vroom, X. de PY - 2005 UR - https://hdl.handle.net/2066/55162 PB - Oviedo : Publica Grupo SM TI - Minority Parents, Integration and Education in a Changing Society: The Netherlands as an Example EP - 390 SP - 373 CT - Martinez-Gonzales, R.A.; Henar Perez-Herrero, M.; Rodriguez-Ruiz, B. (ed.), Family-school community Partnerships Merging into Social Development ER - TY - RPRT AU - Hoeven, A.A. van der PY - 2005 SN - 9055542865 UR - https://hdl.handle.net/2066/211528 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Development on scale, instruction at measure. OBIS, a system of value added indicators in primary education. L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/211528/rapport-r1629.pdf?sequence=1 ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Braam, H. AU - Wartenbergh-Cras, F. AU - Kloosterman, R. AU - Uerz, D. PY - 2005 SN - 9059101146 UR - https://hdl.handle.net/2066/211513 PB - [S.l.] : [Zoetermeer : Minsterie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap] TI - Aandachtsgroepenmonitor 2005. Resultaten van een onderzoek naar de inzet van personeel in het onderwijs-eindrapport-. ER - TY - JOUR AU - Uerz, D.C. AU - Dekkers, H.P.J.M. AU - Béguin, A.A. PY - 2004 UR - https://hdl.handle.net/2066/64703 AB - A growing shortage of technical and science graduates means that the question of determinants of differences in performance and choices in that field based, among other things, on social background characteristics (gender, socioeconomic status, ethnic origin, family composition) remains a topical one. In this study, a rational choice model is proposed in which background-specific comparative advantages in different subjects are in focus. Secondary analyses of a large-scale cohort study (VOCL) show that in addition to the most important explanatory variable, namely gender, the gap between mathematical and language skills makes a relevant contribution in predicting the choice of science subjects in secondary education. This gap can, in turn, be predicted on the basis of gender and family composition. TI - Mathematics and language skills and the choice of science subjects in secondary education EP - 182 SN - 1380-3611 IS - iss. 2 SP - 163 JF - Educational Research and Evaluation VL - vol. 10 DO - https://doi.org/10.1076/edre.10.2.163.27908 ER - TY - CHAP AU - Sleegers, P.J.C. AU - Smit, F.C.G. PY - 2003 UR - https://hdl.handle.net/2066/63379 PB - Alphen aan den Rijn : Samsom TI - Samenwerking tussen leerkrachten en ouders: variatie, opbrengsten en knelpunten EP - 20 SN - 9065011625 SP - B4300/1 CT - Creemers, H.P.M. (ed.), Handboek Schoolorganisatie en Onderwijsmanagement ER - TY - CONF AU - Smit, F.C.G. AU - Driessen, G.W.J.M. AU - Sleegers, P.J.C. AU - Hoop, P. PY - 2003 UR - https://hdl.handle.net/2066/114872 PB - [S.l.] : ERNAPE TI - Ethnic minority parents and schools: Strategies to improve parental involvement and participation CT - Paper European research Network About Parents in Education (Ernape) N1 - Conference Gdansk, Polen, 4 september 2003 ER - TY - CONF AU - Smit, F.C.G. AU - Sleegers, P.J.C. AU - Driessen, G.W.J.M. PY - 2003 UR - https://hdl.handle.net/2066/114894 PB - Hamburg : [S.n.] TI - Relations between ethnic minority parents and schools: Implications for parental involvement and educational policies CT - Paper ECER Conference N1 - ECER Conference ER - TY - CHAP AU - Sleegers, P.J.C. AU - Smit, F.C.G. PY - 2003 UR - https://hdl.handle.net/2066/114899 PB - Deventer : Kluwer TI - Samenwerking tussen leerkrachten en ouders: variatie, opbrengsten en knelpunten. EP - 20 SP - 1 CT - Creemers, B.; Kruger, M.; Sleegers, P. (ed.), Handboek Schoolorganisatie en management ER - TY - CHAP AU - Karsten, Sj. AU - Vrieze, G.J. AU - Boogaard, M. AU - Smit, F.C.G. PY - 2003 UR - https://hdl.handle.net/2066/209517 PB - Den Haag : Onderwijsraad TI - Onvrede met het onderwijs. Internationale verkenning naar instrumenten om bezorgdheden met betrekking tot het onderwijs te meten EP - 40 SP - 12 CT - Tel uit je zorgen ER - TY - GEN AU - Vrieze, G.J. AU - Smit, F.C.G. AU - Mok, A PY - 2003 UR - https://hdl.handle.net/2066/209332 TI - Naar breed Beroepsonderwijs? N1 - Onderwijssociologische Conferentie, 12 november 2003 N1 - Lunteren : [S.n.] L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/209332/209332pub.pdf?sequence=1 ER - TY - RPRT AU - Gennip, J.W.M.G. van AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Krogt, F.J. van der PY - 2002 SN - 9055542059 UR - https://hdl.handle.net/2066/62375 PB - Nijmegen : ITS TI - Professionaliseringsbeleid van basisscholen. Ontwikkelen in verscheidenheid PS - 106 p. ER - TY - CHAP AU - Smit, F.C.G. AU - Driessen, G.W.J.M. AU - Sleegers, P.J.C. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/114734 PB - Nijmegen : KUN, ITS TI - The relationships between parents of ethnic minority children, the schools and suporting institutions in the local community - some ideas for the future EP - 258 SP - 255 CT - Smit, F.C.G.; Wolf, K. van der; Sleegers, P.J.C. (ed.), A Bridge to the Future. Collaboration between Parents, Schools and Communities ER - TY - BOOK AU - Smit, F.C.G. AU - Wolf, K. van der AU - Sleegers, P.J.C. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/115339 PB - Nijmegen : KUN, ITS TI - A Bridge to the Future ER - TY - CHAP AU - Klaassen, C.A.C. AU - Smit, F.C.G. AU - Meerveld, T. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/123108 AB - 0ntbrkt; PB - Nijmegen : KUN, O&E TI - Changing pedagogical practices. The shift between home and school EP - 53 SP - 39 CT - Samenvattingen ER - TY - CHAP AU - Klaassen, C.A.C. AU - Smit, F.C.G. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/123109 AB - 0ntbrkt; PB - Nijmegen : ITS TI - Changing responsibilities between home and school. Consequences for the pedagogical professionality of teachers EP - 108 SN - 905554177X SP - 103 CT - Smit, F.C.G.; Wolf, J.C. van der; Sleegers, P.J.C. (ed.), A bridge to the future: collaboration between parents, schools and communities ER - TY - RPRT AU - Hoeven, A.A. van der AU - Laemers, M. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/211958 PB - [S.l. : s.n.] TI - Opvoedingsverantwoordelijkheid van de school en privacy thuis. RMO advies 18. Aansprekend opvoeden. Balanceren tussen steun en toezicht ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/211965 TI - PIPS in The Netherlands. Presented at the Seminar: PIPS Translation into BSL and other languages. International Conference at the CEM Centre, Durham UK, February 2001 N1 - PIPS Translation into BSL and other languages, 1 februari 2001 N1 - Durham : [S.n.] ER - TY - RPRT AU - Vrieze, G. AU - Kuijk, J. AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 2001 SN - 9055541789 UR - https://hdl.handle.net/2066/211933 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Naar aantrekkelijk beroepsonderwijs met WPS. ER - TY - RPRT AU - Vrieze, G. AU - Tiebosch, C. AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 2001 SN - 9055541796 UR - https://hdl.handle.net/2066/211943 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Onderwijsmeter 2001. L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/211943/rapport-r1180.pdf?sequence=1 ER - TY - CHAP AU - Denessen, E.J.P.G. AU - Driessen, G.W.J.M. AU - Smit, F.C.G. AU - Sleegers, P.J.C. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/115354 PB - Nijmegen : KUN, ITS TI - Culture differences in education: Implications for parental involvement and educational policies EP - 66 SN - 905554177X SP - 55 CT - Smit, F.C.G.; Wolf, J.C. van der; Sleegers, P.J.C. (ed.), A bridge to the future: Collaboration between parents, schools and communities ER - TY - JOUR AU - Smeets, E.F.L. AU - Mooij, T. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/223921 TI - Pupil-centred learning, ICT, and teacher behaviour: observations in educational practice. EP - 417 SN - 0007-1013 IS - iss. 4 SP - 403 JF - British Journal of Educational Technology VL - vol. 32 DO - https://doi.org/10.1111/1467-8535.00210 ER - TY - JOUR AU - Mooij, T. AU - Smeets, E.F.L. PY - 2001 UR - https://hdl.handle.net/2066/223909 TI - Modelling and supporting ICT implementation in secondary schools. EP - 281 SN - 0360-1315 IS - iss. 3 SP - 265 JF - Computers & Education VL - vol. 36 DO - https://doi.org/10.1016/S0360-1315(00)00068-3 ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 2000 UR - https://hdl.handle.net/2066/212124 TI - Leerproces en leerprestaties in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs. Verschillen tussen klassen en docenten(2). Abstract en presentatie Onderwijs Research Dagen, mei 2000 te Leiden. N1 - Onderwijs Research Dagen, mei 2000 te Leiden., 1 mei 2000 N1 - Leiden : [S.n.] ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 2000 UR - https://hdl.handle.net/2066/212125 TI - Leerproces en leerprestaties in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs. Verschillen tussen leerlingen(1). Abstract en presentatie Onderwijs Research Dagen, mei 2000 te Leiden. N1 - Onderwijs Research Dagen, mei 2000 te Leiden., 1 mei 2000 N1 - Leiden : [S.n.] ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 2000 UR - https://hdl.handle.net/2066/212196 TI - The Translation of PIPS and the Impact of its Use. Paper presented at the Symposium: Assessment in the Early Years, European Conference on Educational Research (ECER), Edinburgh, September 2000. N1 - Assessment in the Early Years, European Conference on Educational Research (ECER), Edinburgh, September 2000., 1 september 2000 N1 - Edinburgh : [S.n.] ER - TY - JOUR AU - Hoeven, A.A. van der PY - 2000 UR - https://hdl.handle.net/2066/212216 TI - Vittorio Busato. Leerstijlen nader geanalyseerd. EP - 338 SN - 0166-591X IS - iss. 3/4 SP - 334 JF - Tijdschrift voor Onderwijsresearch VL - vol. 24 ER - TY - RPRT AU - Smeets, E.F.L. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/18859 PB - Nijmegen : Institute for Applied Social Sciences (ITS) TI - The impact of information and communication technology on the teacher PS - 246 p. L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/18859/18859_impaofina.pdf?sequence=1 ER - TY - BOOK AU - Smit, F.C.G. AU - Moerel, H.W.J. AU - Wolf, J.C. van der AU - Sleegers, P.J.C. AU - Wolf, K. van der PY - 1999 SN - 9055541281 UR - https://hdl.handle.net/2066/180270 PB - Nijmegen : ITS TI - Building bridges between home and school PS - viii, 170 p. ER - TY - CHAP AU - Smit, F.C.G. AU - Moerel, H.W.J. AU - Sleegers, P.J.C. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/180278 PB - Nijmegen : ITS TI - Experiments with the role of parents in primary education in the Netherlands EP - 42 SN - 9055541281 SP - 37 CT - Smit, F.C.G.; Moerel, H.W.J.; Wolf, J.C. van der (ed.), Building bridges between home and school CT - Smit, F.C.G.; Moerel, H.W.J.; Wolf, K. van der (ed.), Building bridges between home and school L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/180278/180278.pdf?sequence=1 ER - TY - CHAP AU - Smit, F.C.G. AU - Moerel, H.W.J. AU - Wolf, J.C. van der AU - Sleegers, P.J.C. AU - Wolf, K. van der PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/180286 PB - Nijmegen : ITS TI - Introduction EP - 2 SN - 9055541281 SP - 1 CT - Smit, F.C.G.; Moerel, H.W.J.; Wolf, J.C. van der (ed.), Building bridges between home and school CT - Smit, F.C.G.; Moerel, H.W.J.; Wolf, K. van der (ed.), Building bridges between home and school L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/180286/180286.pdf?sequence=1 ER - TY - BOOK AU - Uerz, D.C. AU - Portengen, R. AU - Dekkers, H.P.J.M. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/199227 PB - Nijmegen : ITS TI - Zonder diploma van school? Een cross-sectionele studie naar voortijdig schoolverlaten. ER - TY - CHAP AU - Uerz, D.C. AU - Dekkers, H.P.J.M. AU - Dronkers, J.A. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/175229 AB - 0ntbrkt; PB - Nijmegen : KUN, O&E TI - The difference between mathematics and language skills and the choice of science subjects in secondary eduation EP - 51 SP - 33 CT - Congresbijdragen AERA (Montreal, april 1999) ER - TY - JOUR AU - Uerz, D.C. AU - Dekkers, H.P.J.M. AU - Dronkers, J.A. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/175230 AB - 0ntbrkt; TI - Wiskunde- en taalvaardigheid als voorspeller van B-keuzen in het voortgezet onderwijs EP - 182 SN - 0165-0645 IS - iss. 3 SP - 170 JF - Pedagogische Studiën VL - vol. 76 ER - TY - JOUR AU - Uerz, D.C. AU - Dekkers, H.P.J.M. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210040 AB - 0ntbrkt; TI - Kroniek AERA 1999: Divisie G: Social context of education EP - 301 SN - 0165-0645 IS - iss. 4 SP - 299 JF - Pedagogische Studiën VL - vol. 76 ER - TY - CHAP AU - Jungbluth, P. AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210342 PB - Alphen aan den Rijn : Samsom TI - Verborgen differentiatie - informele aanbodverschillen in de schoolse socialisatie. SN - 9065010947 CT - Dekkers, H.P.J.M. (ed.), Omgaan met verschillen. ER - TY - RPRT AU - Oudenhoven, D. AU - Smeets, E. AU - Hoeven, A.A. van der AU - Bakker, I PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210351 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Onderzoek naar de oorzaken van veranderingen in de leerlingenpopulaties van het 2/3-onderwijs. ER - TY - RPRT AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210421 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Vaststellen van transfervermogen. Een onderzoek naar leren. ER - TY - JOUR AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Gennip, J. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210403 TI - Sturen, verrijken en soms minderen: leeftijdsbewust personeelsbeleid. Basisbegrippen, keuzen en uitgangspunten. EP - 26 SN - 0922-0402 IS - iss. 2 SP - 19 JF - Basisschoolmanagement VL - vol. 13 ER - TY - JOUR AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Gennip, J. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210404 TI - Sturen, verrijken en soms minderen: leeftijdsbewust personeelsbeleid. Basisbegrippen, keuzen en uitgangspunten. EP - 32 SN - 0924-8250 SP - 26 JF - Meso Magazine VL - vol. 107 ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Mensink, J. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210418 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - VBO in Houten? Advies inzake aanvraag vbo-afdelingen door de Heemlanden en het AOC Midden-Nederland. ER - TY - RPRT AU - Olde Monnikhof, M. AU - Kuijk, J.A.M. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210283 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Functioneren functioneringsgesprekken? Onderzoek naar ervaringen met functioneringsgesprekken op de KU Nijmegen. 8 Deelrapporten voor faculteiten en diensten en bedrijven. ER - TY - RPRT AU - Olde Monnikhof, M. AU - Kuijk, J.A.M. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210284 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Functioneren functioneringsgesprekken? Onderzoek naar ervaringen met functioneringsgesprekken op de KU Nijmegen. Hoofdrapport CvB. ER - TY - RPRT AU - Smit, F. AU - Baarveld, F. AU - Mensink, J. AU - Tiebosch, C. AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1999 SN - 905554115 UR - https://hdl.handle.net/2066/210295 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Het licht op groen. Onderzoek naar de instroom van leerlingen in en het functioneren van het VBO-groen. L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/210295/rapport-r262.pdf?sequence=1 ER - TY - JOUR AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Gennip, J. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210305 TI - Invoeren van personeelsbeleid is starten met functioneringsgesprekken. EP - 8 SN - 0924-8250 IS - iss. 108 SP - 2 JF - Meso Magazine VL - vol. 1999 ER - TY - JOUR AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Vrieze, G. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210247 TI - De interne begeleider in de basisschool. SN - 1567-3618 JF - De Basisschool VL - vol. 1999 ER - TY - RPRT AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Gennip, H. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210323 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Leermiddelen On line. Onderzoek naar mogelijkheden voor een centrale ICT-leermiddelendatabank voor de bve-sector. ER - TY - RPRT AU - Gennip, J. van AU - Kuijk, J.A.M. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210324 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Leermiddelendatabank on line. Onderzoek naar mogelijkheden voor een centrale ICT-leermiddelendatabank voor de bve-sector. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1999 SN - 905554121 UR - https://hdl.handle.net/2066/210327 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Lesuren en schooltijden in het primair onderwijs. Historische achtergronden, ontwikkelingen in de wetgeving. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Mensink, J. PY - 1999 SN - 905554116 UR - https://hdl.handle.net/2066/210337 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Nog meer scholing of toch maar niet. Scholingsbehoefte van schoolleiders en besturen in het Primair Onderwijs. ER - TY - RPRT AU - Eimers, A. AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Olde Monnikhof, M. AU - Verhoef, M. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210370 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Preventief jeugdbeleid in het VBO. Nulmeting ten behoeve van de evaluatie van drie projecten. ER - TY - JOUR AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Mensink, J. PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/212249 TI - Bijdragen aan het SBO- jaarboek 1999: De onderwijsarbeidsmarkt in beeld. SN - 1568-6485 JF - SBO-Jaarboek ER - TY - JOUR AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Gennip, J. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210363 TI - Personeelsbeleid Compleet: Taakbeleid - Mobiliteit - Scholing Personeelsbeleid invoeren. EP - 37 SN - 0924-8250 SP - 30 JF - Meso Magazine VL - vol. 109 ER - TY - RPRT AU - Eimers, A. AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Olde Monnikhof, M. AU - Verhoef, M. PY - 1999 SN - 905554117 UR - https://hdl.handle.net/2066/210364 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Pionier in samenwerking. Een verkennende studie in Alblasserwaard/ Vijfherenlanden en Drechtsteden naar de bestrijding van voortijdig schoolverlaten. ER - TY - CHAP AU - Laemers, M. AU - Gennip, J. van AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/212223 PB - Den Haag : Sociaal en Cultureel Planbureau TI - Rapportage groepssessies 'Scholen onder druk' SN - 9057491389 CT - Bronneman-Helmers, H.M. (ed.), "Scholen onder druk; Op zoek naar de taak van de school in een veranderende samenleving." ER - TY - RPRT AU - Laemers, M. AU - Gennip, J. van AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1999 UR - https://hdl.handle.net/2066/210379 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Rapportage groepssessies 'Scholen onder druk'. ER - TY - RPRT AU - Smit, F. AU - Frietman, J. PY - 1998 SN - 9055540757 UR - https://hdl.handle.net/2066/18656 PB - Nijmegen : Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen TI - Instroom in de techniekopleidingen: niet afwachten, maar kansen pakken : een onderzoek bij instellingen uit het mbo naar de variatie in de instroom in de techniekopleidingen PS - VIII, 89 p. L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/18656/18656_instindet.pdf?sequence=1 ER - TY - CHAP AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210705 PB - Leuven ; Apeldoorn : Garant TI - Het onderwijs verandert, het leerproces niet: een sociologische benadering van het leerproces. CT - Akker, J. van den; Pieters, J.; Visscher-Voerman, I. (ed.), Wat heeft onderwijsonderzoek te bieden over het studiehuis? ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210614 TI - Onderzoekscolloquium Onderwijskunde: Praktijkorientatie. Gastcollege vakgroep Onderwijskunde. N1 - Onderzoekscolloquium Onderwijskunde, 1 januari 1998 N1 - [S.l. : s.n.] ER - TY - CHAP AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Smit, F. PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210659 PB - Scheveningen : OECD ; Dutch Ministry of Education TI - The making of the three scenarios. Schooling for tomorrow : learning and schooling in the knowledge society CT - Schooling for tomorrow : learning and schooling in the knowledge society N1 - Report of the OECD/Dutch Ministry of Education, Culture and Science on Schooling for Tomorrow in the Knowledge Society. Scheveningen ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210679 TI - Transfer in het studiehuis. Abstract en presentatie ORD '98. N1 - ORD 1998, 1 januari 1998 N1 - [S.l. : s.n.] ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210493 TI - Discussiebijdrage aan thema Onderwijs en Samenleving. VOR-conferentie 'Wat heeft onderwijsonderzoek te bieden over het studiehuis?' N1 - VOR-conferentie 'Wat heeft onderwijsonderzoek te bieden over het studiehuis?, 1 januari 1998 N1 - - : [S.n.] ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Tiebosch, C. PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210691 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Verlangd onderwijs in de gemeente Rotterdam. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Kuppevelt, H. van AU - Willems, R PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210695 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Verslag GDR-sessie Verkenningen in het pensioensysteem met vertegenwoordigers van de werknemersorganisaties. ER - TY - RPRT AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Frietman, J. PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210464 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Breed decentraal: feit, fictie of frictie? Werkdocument. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Kabbedijk, J. AU - Mensink, J. PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210440 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Alternatief bestuur openbaar onderwijs en de positie van het directiestatuut. ER - TY - RPRT AU - Mensink, J. AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210501 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Effecten van verkleining van de groepsgrootte en de invoering van de arbeidsduurverkorting o.g.v. de CAO 1996-1998 op de wachtgelduitgaven in het primair onderwijs. ER - TY - CHAP AU - Laemers, M. AU - Vermeulen, B. AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210535 PB - Deventer : Tjeenk Willlink TI - Handhaving op niveau. Commissie bestuursrechtelijke en privaatrechtelijke handhaving. CT - Handhaving van de Leerplichtwet 1969. Samenvatting. ER - TY - JOUR AU - Vrieze, G. AU - Kuijk, J.A.M. van PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210462 TI - Bovenschoolse leernetwerken voor interne begeleiders. SN - 0922-0402 IS - iss. 3 JF - Basisschoolmanagement VL - vol. 12 ER - TY - RPRT AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Frietman, J. PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210463 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Breed decentraal: feit, fictie of frictie? Advies. ER - TY - RPRT AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Gennip, J. van PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210571 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS[Heerlen : Stichting Vervangingsfonds en Bedrijfsgezondheidszorg voor het Onderwijs] TI - Leeftijdsbewust personeelsbeleid: Sturen, verrijken en soms minderen. Oriëntatiegids voor school & management. ER - TY - JOUR AU - Vrieze, G. AU - Kuijk, J.A.M. van PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210579 TI - Leernetwerken: alternatief voor dure cursussen. Praktijkvoorbeelden uit het basisonderwijs. EP - 34 SN - 0924-8250 IS - iss. 103 SP - 28 JF - Meso Magazine VL - vol. 18 ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Kuppevelt, H. van PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/210592 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Modernisering van de pensioenvoorzieningen. Verslag van een GDR-sessie met vertegenwoordigers van de onderwijswerkgevers gehouden op 17 - 2 - 98 in Zoetermeer. ER - TY - CHAP AU - Klaassen, C.A.C. AU - Vrieze, G.J. AU - Esch, W.J.M. van PY - 1998 UR - https://hdl.handle.net/2066/224495 PB - Amsterdam : Max Groote Kenniscentrum TI - Eisen aan Professionaliteit. De Docent en de Web CT - Kraayvanger, G.; Hovels, B.; Meyers, F. (ed.), De WEB: Van Regelgeving naar Pedagogische Praktijk ER - TY - RPRT AU - Laemers, M. AU - Vermeulen, B. AU - Kuijk, J.A.M. van AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210798 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Handhaving van de Leerplichtwet 1969. Samenvatting. Onderzoek verricht voor de Commissie bestuursrechtelijke en privaatrechtelijke handhaving. ER - TY - CHAP AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Wieringen, A. van PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210938 PB - Groningen : Wolters Noordhoff TI - Verzuiling en onderwijsvoorzieningen. SN - 9001258409 CT - Dronkers, J.; Dijkstra, A.B. (ed.), Verzuiling in het onderwijs. ER - TY - RPRT AU - Hoeven, A.A. van der AU - Buis, T. PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210962 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS[Ubbergen : UTF] TI - Zij-instromers in het basisonderwijs. Een onderzoek naar de effecten van geintegreerde opvang. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210885 PB - Nijmegen : ITS TI - Prognoses basisonderwijs Zwijndrecht 1996. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Mensink, J. PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210750 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - De effecten van de Toeslagenwet. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Mensink, J. PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210807 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Het wachtgeld in 1997. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210787 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Gewenst basisonderwijs in Reeshof. ER - TY - RPRT AU - Laemers, M. AU - Vermeulen, B. AU - Kuijk, J. AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210801 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Handhaving van de Leerplichtwet. Onderzoek verricht voor de Commissie-Michiels in opdracht van het Ministerie van Justitie, Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum/Extern Wetenschappelijke betrekkingen. ER - TY - JOUR AU - Kessel, N.T.J.M. van PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210721 TI - Aan de top. Lusten en lasten van de schoolleiders. SN - 0924-8250 JF - Meso Magazine VL - vol. 91 ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der AU - Simons, P. AU - Mooij, T. PY - 1997 UR - https://hdl.handle.net/2066/210926 TI - Transfer of learning in the everyday context of education. N1 - Paper for the seventh conference of the 'European Association for Research on Learning and Instruction' (EARLI). Athens, August 26th-30th 1997., 26 oktober 1997 N1 - Athens : [S.n.] ER - TY - JOUR AU - Tamimi, Y. AU - Bringuier, P.P. AU - Smit, F. AU - Bokhoven, A. van AU - Debruyne, F.M.J. AU - Schalken, J.A. PY - 1996 UR - https://hdl.handle.net/2066/23392 TI - p16 mutations/deletions are not frequent events in prostate cancer EP - 122 SN - 0007-0920 IS - iss. 1 SP - 120 JF - British Journal of Cancer VL - vol. 74 L1 - https://repository.ubn.ru.nl/bitstream/handle/2066/23392/23392.PDF?sequence=1 ER - TY - CHAP AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Mensink, J. PY - 1996 UR - https://hdl.handle.net/2066/211007 PB - Den Haag : SDU TI - Analyse van bestaande gegevensbestanden. CT - Bal, J.; Vermeulen, M. (ed.), De Jaren tellen, bijlage 1 ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1996 UR - https://hdl.handle.net/2066/211037 TI - Effecten van geïntegreerde opvang op leerprestaties van zij-instromers in het basisonderwijs. Paper gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen 1996 te Tilburg. N1 - Onderwijs Research Dagen 1996, 1 januari 1996 N1 - Tilburg : [S.n.] ER - TY - GEN AU - Hoeven, A.A. van der PY - 1996 UR - https://hdl.handle.net/2066/211197 TI - Schoolloopbanen en schoolkenmerken in het VO. Paper gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen 1996 te Tilburg. N1 - Onderwijs Research Dagen 1996, 1 januari 1996 N1 - Tilburg : [S.n.] ER - TY - GEN AU - Gennip, J.W.M.G. van AU - Vrieze, G. PY - 1996 UR - https://hdl.handle.net/2066/211264 TI - Workshop 'De trots van de leraar.' 'De dag van de leraar' in Vianen. N1 - -, 1 januari 1996 N1 - - : [S.n.] ER - TY - RPRT AU - Claassen, A.W.M. AU - Gennip, J.W.M.G. van PY - 1996 UR - https://hdl.handle.net/2066/211192 PB - Nijmegen : ITS TI - Scholenfusie Arnhem Noordwest. Een analyse op basis van bestaande gegevens en een enquête onder leerlingen. ER - TY - RPRT AU - Kessel, N.T.J.M. van AU - Warmerdam, J.H.M. AU - Romijn, C. PY - 1996 UR - https://hdl.handle.net/2066/210979 PB - [S.l.] : Nijmegen : ITS TI - Bedrijfsgezondheidszorg in het onderwijs. ER -