Passend onderwijs in de Twinschool. Dove, slechthorende en horende leerlingen samen naar school
Publication year
2009Source
Van Horen Zeggen, 50, 1, (2009), pp. 9-17ISSN
Publication type
Article / Letter to editor
Display more detailsDisplay less details
Organization
SW OZ BSI OLO
Journal title
Van Horen Zeggen
Volume
vol. 50
Issue
iss. 1
Page start
p. 9
Page end
p. 17
Subject
Learning and PlasticityAbstract
In toenemende mate bezoeken dove kinderen het regulier onderwijs. Individuele schoolplaatsing heeft vaak als nadeel dat het onderwijs weinig toegesneden is op de dove leerling en dat deze nauwelijks nog contact heeft met andere dove of slechthorende kinderen, waardoor sociaal isolement kan optreden. In Vught worden dove en slechthorende kinderen groepsgewijs geplaatst in het regulier basisonderwijs: de Twinschool. In dit artikel worden de opzet en de resultaten van dit project beschreven.
This item appears in the following Collection(s)
- Academic publications [238430]
- Electronic publications [122512]
- Faculty of Social Sciences [29483]
- Open Access publications [97507]
Upload full text
Use your RU credentials (u/z-number and password) to log in with SURFconext to upload a file for processing by the repository team.